Leírás

A történelemben rengeteg emlékezetes esemény van. Te például hol voltál, hogyan értesültél a WTC elleni támadásról, a magyar EU-csatlakozásról?

Facebook

Archívum

Nagy Imre újratemetése

2012.07.06. 05:48 Nervus

nagyimre_F.png A konkrét poszt előtt némi közérdekű információ: A posztokhoz ezentúl rövid történelmi leírást és lehetőség szerint videót is társítunk, ezek a Tovább gombra kattintva lesznek elérhetők. Az új külső elkészítése is folyamatban van.

Bár Kádár János 1988-ban még azt mondta, hogy Nagy Imrét nem lehet rehabilitálni, 1989. június 16-án, 31 évvel a kivégzése után az '56-os mártírt újratemetik Gimes Miklóssal, Losonczy Gézával, Maléter Pállal és Szilágyi Józseffel egyetemben.
A megemlékezés a Hősök terén reggel kezdődött és majd' 5 óráig tartott. A temetés a 301-es parcellában volt, ez majd' 3 óráig tartott.
Te ott voltál?

Történelmi háttér: Nagy Imre volt az 1956-os forradalom miniszterelnöke, a forradalom bukása után 1957. április 14-én letartóztatták, 1958. június 15-én halálraítélték és másnap reggel kivégezték. Két és fél évig a börtön udvarán voltak eltemetve, majd hamis néven az Új köztemető 301-es parcellájában temették el, arccal a föld felé.
További leírás: Wikipedia.

Videó:

(Kép forrása: mek.niif.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://holvoltal.blog.hu/api/trackback/id/tr954632320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2012.07.06. 23:28:43

laktanyában néztem tévén. milyen szépnek láttuk akkor a jövőt...jó nagy marhák voltunk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.06. 23:32:07

A pontosság kedvéért: Nagy Imrét 1958-ban végezték ki, ami sokkal inkább Kádár személyes ügye volt, mint szovjet megrendelés.
Egyébként nem voltam ott - szimplán életkori okokból -, csak a kamasz tesóim.

Nervus 2012.07.06. 23:42:50

@Mj: Tényleg, korán volt még nagyon. Köszi, javítva :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.07. 05:40:43

@Mj: ez baromsag
Kadar nem akarta a kivegzest
nem voltam ott, egy egri kocsaban neztuk

Nervus 2012.07.07. 05:48:25

@hagyma: Szerintem ez sose fog kiderülni, a wiki pl. azt írja, hogy ő még akkor is akarta, amikor a szovjet vezetés nem annyira.

papillon 2012.07.07. 06:48:52

Nem is annyira a szovjetek szívóztak, hanem a kínaiak, jugók, románok.

Beren 2012.07.07. 07:58:13

@ozirisz:
Én is. :o)
Pedig az összes tévét beszedték "javításra", de nálunk éppen volt egy saját.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.07.07. 08:57:35

A volt jugoszláv nagykövetség épületének kerítésénél álltam, és az elején láttam, ahogy Lezsák Sándor nagyon szervez, rendez arrafelé valamit. :)

konrada 2012.07.07. 09:11:03

Nem az az igazi kérdés, hogy úgy általában akkor ki hol volt.

...az igazán érdekes, hogy az a sok besúgó most hol van, akik a jelentésben mint beszervezett résztvevő vett részt különböző pártokba beépülve.

...mert többek közt nekik is köszönhető, hogy ilyen elcseszett lett az a rendszerváltás... (illetve inkább csak módszerváltás lett, úgy hogy az ütő lapok ugyanazok kezében maradtak.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2012.07.07. 09:42:29

15 éves kamaszként már volt némi minimális rálátásom a témára, ráadásul a család politikailag az átlagnál tájékozottabb volt. A nevezetes napon a szolnoki Holt-Tiszán fogtam számolatlanul a kárászokat egy baráti család stégjén, miközben nagymamám a hétvégi ház ("hobbi") felújításában segédkezett.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.07. 10:50:57

@hagyma:

Aki nem hiszi, járjon utána.:P Az utolsó nyilvános beszédében utalt is rá, haláláig kísértette a dolog.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.07. 11:10:26

Ott voltam. Ami azóta lett, már előrevette az árnyékát. Nagyon.

gromit 2012.07.07. 11:18:22

hosok teren ott voltam, a 301-es parcellanal nem. milyen lelkesek voltunk, te jo eg... :)

Kodomo 2012.07.07. 12:26:03

Beren! Beszedték a tévéket??
Én szolgálatban voltam, nem mentem. De...
Lehetett jelentkezni, hogy ki akar menni és őket elvitték volna szervezetten busszal. Azt nem tudom ment-e valaki végülis. Vácegresről.

Nervus 2012.07.07. 14:21:36

@ByA: Kimoderáltam a kommentjét, de azért reagálnék rá.
1. Ennek meg mi köze az indexhez?
2. Ennek a posztnak ez a lényege. A BBC-nek is van (volt?) hasonló "blogja".

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.07. 18:12:54

@Nervus:

Kösz a megértést!

Az Indexszel az lehetett a problémája, hogy címlapra tette a posztot. Ez is végtelenül fáraszt. Nem tudom megfigyelted-e, de szinte nincs olyan blog cikk aminek aa kommentjeiben valaki nem siránkozna aról, hogy jaj, ez miért címlap? Hogy nem jönnek rá, hogy enyhén szólva unalmas amellett, hogy semmitmondó az ilyen fajta kritika.

De különben kiszedhetnéd azt is, amit neki írtam. Annyira nem vagyok rá büszke. Túlságosan elfutott a méreg.

Nervus 2012.07.07. 20:28:17

@ByA: Kiszedtem. Amúgy meg arról nem tehetek, hogy címlapra tették. Nem én tettem oda.
Szerintem semmi rossz nincs a blogban, ha BBC-én normális eszmecsere folyt, itthon miért nem megy ez?
Akinek nem tetszik, ne írja le a történetét, ne kommenteljen, háborodjon fel, írjon panaszlevelet az indexnek vagy nekem, esetleg keressen fel és végezzen ki tarkólövéssel.

@Brendel Mátyás: Mi a problémád a poszttal?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.07. 20:57:42

@Nervus:

Persze, hogy nem tehetsz, mint ahogy más se ilyenkor. Ezért is utálom annyira az ilyen ostoba beírásokat. Eleve semmi közük hozzá, mit tesz ki az Index. A saját szerkesztési szempontjai szerint dönt, miért kellene annak azonosnak lenni az övékével és kik ők, hogy előírják? Ez az alak is csak egy buta nagyszájú bunkó.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.07. 21:40:30

@Nervus:

Brendel Mátyás egy jelenség, szerencsétlen régóta kísért a blogszférában, különösen a vallásosak és a nem balosok irritálják.:)

Nervus 2012.07.07. 21:49:42

@Mj: Blogolok már egy ideje (kisebb-nagyobb megszakításokkal), eddig még nem futottam bele :D Vagy csak reflexből átugrottam...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.07. 23:52:01

@Nervus:

Gyűlöletvezetett öklendezései piroslap (vagy ilyesmi) címen voltak élvezhetetlenek nem is ritkán az Indexen.

Semmit sem hagytál ki, kivéve ha mazochista vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.07.08. 00:57:27

@ByA: egészen közelről tudom, de le is van írva a blog.hu-n, hogy hírdetésmentes blogot az index nem tesz ki.

szerintem Nervus nagyon is tehet róla, nemcsak ajánlotta a posztját, hanem valószínűleg valamelyik indexes kiskutyája. ilyen hülye postot reklám nélkül nem tesznek ki.

és ki nem állhatom az ilyen korrupt alakokat.

Nervus 2012.07.08. 01:13:33

@Brendel Mátyás: Most már szándékosan bennhagyom az egyik kommented.
A blog nem hirdetésmentes, azt hiszem, hogy a jobb hasábban levő "hirdetés" tök látványos. Nem mindig van benne tartalom, de az nem az én dolgom.
Már voltam életemben náci, zsidó, indexes újságíró álnéven, mi kell még?
Közöm nincs egy indexeshez sem.
És még annyit, hogy: ez nem írás, nem konkrét blog. Leírunk röviden egy sztorit, aztán a kommentelők hozzászólhatnak.
Ha visszanézed, más posztot ajánlottak facebookon, ráadásul az egész blog kb. 3 napja indult és nem hirdetem sehol.
A te blogod úgy, hogy szerepel a neved mellett, sem vonz több embert (legalábbis egyik bejegyzésed sem lájkolja a kutya sem). Mégsem megyek oda pofázni.
A továbbiakban meg ne látogass ide, ennyi.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.07.08. 01:28:04

@Nervus:

1) a hírdetésben igazad van, nincs benne semmi, ezért nem vettem észre

2) "A te blogod úgy, hogy szerepel a neved mellett, sem vonz több embert (legalábbis egyik bejegyzésed sem lájkolja a kutya sem). Mégsem megyek oda pofázni."

de nem is volt kint az indexen, azért. egyébként messze jobb, mint a te blogod. messze több benne a tartalom, messze érdekesebb, messze eredetibb a tartalom. pont ezért baj, hogy az index negatív szelekcióval válogat, mert vannak jó blogok, amelyeket nem vesznek észre.

Nervus 2012.07.08. 01:31:03

Tisztázzuk: Engem nem érdekel, hogy hogyan szelektál az index.
Folytassuk: Örülök, hogy a te blogod jobb, mégis leszarják.
Ez a blog nem a tartalomról szól, de ezt képtelen vagy felfogni.
Köszönöm az értékelést, trollokra a blogon nincs szükség, Brendel Mátyás örökre kitiltva.
Írd a saját blogod, foglalkozz azzal, ezzel pedig ne.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.08. 10:17:36

@Nervus:

Ez példamutató minden blognak!

Azért komoly teljesítmény, hogy képes voltál kiejttetni vele, hogy valamiben igazad van.

A hírdetés lármázását (méghogy korupció!) azért sem értem, meg az összes csatlakozó panaszát, mert egy időben az oldala elég rendszeresen került címlapra.
Ezen a szálon két lehetőség van. Vagy ő is hírdetett, ill. korrupt volt (a mostani főszerkesztő NŐnek adta el magát, vagy még UP-nek személyesen?) és ha igen mit pofázik, ha meg ilyesmi nélkül került ki, akkor miért olyan biztos abban, hogy más csak korrupt módon tud?

Úgy mellesleg mi a probléma a hírdetésben? Ez az alak éppen olyan logikátlan, mint öntelt és agresszív. Mi lehet alap baja? De ez csak amolyan költői kérdés, igazából nem érdekel, csak átvillant rajtam, mert föltűnően furcsa.

Hogy az milyen furcsa, hogy valaki azon veri a mellét, hogy az ő blogja milyen jó, meg ráadásul „jobb” mintha valami verszeny lenne, miközben erről éppen senki nem kédezte, ide sem is tartozik, és ezt annak összefüggésben, hogy egyébként valami éppen belát, jobb ha nem is boncolom.

Nervus 2012.07.09. 21:28:52

@ByA: Ja, a piroslap nevű blogra még én is emlékszem, hogy hányszor volt főoldalon.
Az meg tiszta ovi, hogy az én blogom jobb... Hangosan felröhögtem, amikor elolvastam. Mint a "bibí, nekem van pöttyös labdám"... :D
Sebaj, ide most már nem fog jönni nyafogni.

Vizimazsom 2012.07.11. 18:45:49

Ott voltam a Hősök terén, 30 évesen. Bár sosem politizáltam, de ezen az eseményen ott kellett lenni. A 301-es parcellába nem mentem ki.

Brendel Matyi a hőskorban, a HIX (Hollósi Information eXchange)időkben a Vita fórumon még teljesen normális volt, lehetett vele vitatkozni értelmesen. Amiket mostanában olvasok tőle, ha néha belefutok, az elborzaszt, és már nincs kedvem leállni vele vitázni. Sajnálom, hogy ide jutott.
süti beállítások módosítása