Leírás

A történelemben rengeteg emlékezetes esemény van. Te például hol voltál, hogyan értesültél a WTC elleni támadásról, a magyar EU-csatlakozásról?

Facebook

Archívum

Az Aranykéz utcai robbantás

2012.07.02. 05:22 Nervus

aranykez_f.png


1998. július másodikán, dél után néhány perccel távirányítással felrobbantanak egy Polskit, amely mellett épp Boros Tamás vállalkozó sétál el. Ez volt az első olyan robbantás, amely ártatlan életeket is követelt.
Te hol voltál, hogyan értesültél és hogy éreztél a támadással kapcsolatban?
(Forrás: NOL és Pesti Polgár)

A bejegyzés trackback címe:

https://holvoltal.blog.hu/api/trackback/id/tr974623164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BISMARCK 2012.07.03. 13:20:38

Otthon, kb. egy utcányira, az ablakot csuktam be abban a pillanatban.

Vagoner pluSS 2012.07.03. 13:32:04

hogy érzett az akinak a családtagja halt meg ártatlanul a szarházi maffiózó patkány banda miatt akik azóta is élnek mint hal a vízben?
ha velem történne ilyen én biztos kivégeznék egy pár politikust, lesz ami lesz, találomra, nagyon úgysem lőnék mellé.

gareet 2012.07.03. 13:36:14

Épp a mekibe tartottunk anyámmal, a Ferencieknél jöttünk fel a metróból mikor érdekes robaj rázta meg a környéket, mire a mekihez értünk még csak pár tűzoltó volt ott és a tömeg. Azóta is áldom jóanyámat, hogy neki fél óra kell a tükör elött ha megy valahova különben épp egy sajtburit majszoltam volna valahol az ablak melett 13 éves fejjel.

Tungus 2012.07.03. 13:54:01

Épp dolgoztam, amikor a rádióban bemondták - hívtam is anyámékat, hogy nyugi-nyugi nem voltam ott (csak pár hónapja köztem fel vidékről)

Fricibá' 2012.07.03. 13:54:33

Akkoriban bérletem volt az Aranykéz-utcai parkolóházba, naponta ott parkoltam az első emelet utcai frontján a bal szélen. Másodikán tök véletlenül otthon maradtam a családdal. Másnap nem engedtek a megszokott helyen parkolni, mert két összetört autó is állt ott. Lent alatta még évekig ott volt az aszfaltba olvadva a Polski (és talán Boros Tamás) néhány darabja. Hát így úsztam meg.

Soponya Balastyán 2012.07.03. 14:03:52

Épp a munkahelyemen voltam a hetedik kerületben, amikor felhívott a barátnőm, hogy "nyugi, rendben vagyok, nem esett bajom".

Fogalmam sem volt, hogy miről beszél... Akkor elmondta, hogy a közvetlen közelükben volt egy óriási robbanás, majd' megsüketültek. A Vigadó téri K&H székházban dolgozott, rendszeresen jártunk együtt az Aranykézben.

pösti 2012.07.03. 14:05:33

Én pont otthon szundítottam (Aranykéz 3.) és miután betörtek az ablakaim videóra vettem az utcából és a parkolóházból menekülő autókat.Fél óra múlva kommandósok csengettek és elkérték a kazit "elemzésre", egy pár napra (azóta is hozzák)...Viszont a felvételeimet már az RTL is hozta este:)

bbppoo 2012.07.03. 14:55:55

Akkoriban ott székelt az AustroPa utazási iroda, ahová egy megbeszélt találkozóm volt 12:15-re, de piszok meleg volt aznap, és nem volt kedvem elmenni, ezért 11 után nem sokkal lemondtam. a megbeszélést. Később, amikor a média beszámolt a történtekről a hírekben, a főnököm hálát adott az égieknek a nyafogásomért, és azért, hogy engedett a nekem. Korábban vasszigor volt, de ez után az eset után úgy vélte, hogy nem csak nyafi volt ez, hanem valamiféle megérzés is részemről. Minden esetre örülök neki, hogy nem kellett ott lennem, még a közelében sem, és nagyon sajnálom azokat, akik rosszkor voltak rossz helyen.

maim 2012.07.03. 14:56:23

Éppen dolgoztam a Taverna Passage-ban,ahol akkor egy antik üzlet volt.Az idő borús volt és egy óriási durranást hallottunk,a porcelánok összekoccantak a vitrinben.Azt hittük villám csapott a közelbe,de furcsa volt,hogy eső meg sehol.Egy amerikai hölgy jött be,hogy hallottuk-e
mi történt.Kiszaladtam a sarokra és egy hatalmas
füstoszlopot láttam az Aranykéz felől.A rendőrök nem engedtek oda,de a Fontana előtt rengeteg mentő állt,valakinek épp szilánkokat szedtek ki a
hátából.Katasztrófa helyzet volt.Nekem is szerencsém volt,mert gondolkodtam előtte,hogy kimegyek a Mekibe egy hambugerért.Később hallottuk,hogy a cipőboltból meghalt egy lány a
robbantásban.

B-rocker (törölt) 2012.07.03. 14:59:16

Egy sarokra tőzsdén.Pár perc mulva a sarkon. Kocsimért csak később lehetett bemenni a parkolóba. Megolvadt az aszfalt a fityó alatt.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.07.03. 15:04:35

érdekes, hogy mindenki ott volt...

Állítsuk meg a ......... 2012.07.03. 15:29:45

@bbwftw:
Talán pintérre vártál.
Egyébként pintér sándor hol tartózkodott abban a pillanatban?

belagezabela 2012.07.03. 15:46:28

Én nem voltam ott, "nem nem félek, miért néztek így rám?"
Azt se tudom tegnap hol voltam, hogy emlékeznék 1998-ra, ja de mégis vmi füst és rendőrök, de miért nem hallom a a környezet hangját?
Na mindegy azóta csak burger king.

tíz deka párizsi 2012.07.03. 15:46:29

Mi éppen gimis osztalykiranduláson voltunk akkortájt, és épp a mekibe mentunk hogy befaljuk életünk első amerikai hamburgerét. Mi csak annyit láttunk hogy le van zárva az utca és szét van esve pár kocsi, de ez is homályos, viszont döbbenet volt ott állni mellette. Akkor tudtuk meg, mi történt, de nyilván fingunk nem volt mit jelent. Este már taszári amerikai katonáktól tanultunk káromkodni angolul a bahnhofban.

belagezabela 2012.07.03. 15:48:22

Azért ez a kép vicces a rendőr a tűz elől szalad egy poroltóval és a 6 kocsiból 3 cucilista

blogart · http://blogart.blog.hu 2012.07.03. 16:08:17

Kicsinyke világ. Az első rádiós tudósítást adtam az esetről. A szám még tele volt homokkal meg üvegszilánkkal. Robogóval érkeztem éppen és vagy száz méterre voltam, amikor az orrom előtt felrobbant a kispolszki. Borzalmas detonáció volt, komoly légnyomással. Néhány perc múlva - még a rendőrök előtt - az akkor számító félvilági figurák is megjelentek egy kis terepszemlére. Olyan sötét, fekete füst gomolygott mindenütt, hogy senki sem tudta mi merre, hogy...

belagezabela 2012.07.03. 16:24:25

@blogart: végre még egy ember aki centiméterekre volt az esettől.
A robogót gondolom bevitték a zsaruk kivizsgálásra, hátha a lámpa fel vett valamit a gyújtó tekercsre és vagy a kondenzátorra.
Gondolom a riport alany, meg bent ült a mekiben és várt csak várt és várt

Nervus 2012.07.03. 17:15:23

@pösti: Tudom, hogy fura kérdés, de mindig érdekelt: az ilyesmiért fizetnek?

ildsisy 2012.07.05. 11:05:39

Azon a munkahelyen voltam éppen, ahonnan át küldtek egy helyre, abba a házba, ahol a kocsi felrobbant... (1 nap különbség...) Úgy szintén a Fenyő gyilkosságkor, a Margit krt.-on. De akkor egy órával előtte jártam a vele szemben lévő oldalon!...

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 19:01:42

Ha jól emlékszem, a munkahelyem központjában voltam valamiért, a Felsz... izé... Ferenciek terénél. Talán a robbanást is hallottam...
Amiben biztos vagyok: néhány kollégám épp akkortájt ment ki ebédelni és pár percen múlott, hogy nem voltak ők is az áldozatok között.

gastro, missing in action 2012.07.15. 16:28:50

@blogart: Igy van, a hires felvetelen a meki felol, aminmeg langol a kispolszki, jol ki lehet venni az akkor meno veroembernek szamito Kacsa becenevu alvilagi figurat is:) . Ott voltak a kozelben..

Szőke hajas · http://szokehaj.blogspot.com/ 2014.04.07. 18:01:51

5 éves lehettem, a TV-be nagyon sokáig ment ez a dolog.
süti beállítások módosítása